Je hubnutí po padesátce obtížné až nemožné?

V poslední době se v médiích objevil článek o studii italského vědce – lékaře, která tvrdí, že lidé ve starším věku obtížněji hubnou. Je to pro ně těžší a náročnější.

Vysvětlení – 2 důvody:

  1. Lidem se ve starším věku zpomaluje metabolismus, takže potřebují menší energetický příjem (méně kalorií), aby si udrželi hmotnost.
  2. S pokračujícím věkem atrofují svaly (zmenšují se), zvláště pokud lidé necvičí a neposilují, a to je dalším důvodem k tomu, že potřebujeme ve starším věku méně kalorií.

Lidé po padesátce, pokud stejně jí a stejně se pohybují, spíše přibývají na hmotnosti, než aby si udrželi svou hmotnost. Hubnutí po padesátce je opravdu obtížnější.

Moje zkušenosti:

Moje zkušenosti, ať už vlastní nebo s mými klienty a pacienty, výsledky studie potvrzují. Uvedu dva osobní příklady:

  1. Já jsem po padesátce stále jedl stejná množství a hýbal jsem se stejně, přesto jsem začal zvolna přibývat na hmotnosti, takže jsem během necelých 10 let přibral 12 kg na hmotnosti.
  2. Moje žena se začala více hýbat a cvičit, chodila několik let do fittness centra 2-3krát týdně, a přesto nemohla zhubnout, váha se stále držela na stejné úrovni.

Znamená to tedy, že to nemá řešení, že hubnutí po padesátce je obtížné až nemožné?

Řešení pro hubnutí po padesátce:

  1. Ještě více omezíme stravování.
  2. Budeme se ještě více hýbat.
  3. Budeme se stravovat podle našeho genetického profilu.

Genetikové před časem zjistili že je nám geneticky dáno, jestli přibýváme na hmotnosti více po sacharidech nebo po tucích. Dá se tedy stanovit určitý stravovací program na základě našeho genetického profilu, který stanovíme genetickým vyšetřením .

Osobní zkušenosti:

Před 2,5 lety jsme se začali stravovat na základě genetického vyšetření podle programu Bodykey by Nutrilite.

  1. Moje žena se hýbala stejně, stále chodila cvičit 2-3x týdně, ale po změně stravování na základě genetického profilu během půl roku shodila na hmotnosti 10 kg, a to na tuku.
  2. Já jsem se po změně stravování začal i více hýbat, zařadil jsem podle doporučení v programu i posilování bez nářadí a během půl roku jsem shodil 10 kg na tuku a přibral 1,5 kg na svalech.

To znamená, že i ve starším věku může člověk přibrat na svalech, že svaly ve starším věku nemusí atrofovat, ale že si je můžeme i zvětšit.

Proč bychom to měli dělat?

Nadváha a obezita nám zkracují život. Chceme být zdraví! Domnívám se, že zdraví je jednou z hlavních priorit pro většinu z nás. Musíme tedy pro své zdraví něco dělat!

Ideální je nepřibírat na váze a udržovat si svou ideální hmotnost a udržovat si své svaly v dostatečně dobré kondici. Samozřejmě nejlepší je začít v mládí, začít cvičit, sportovat a hlídat si svou hmotnost.

Ale pokud jsme již ve starším věku a chceme pro zdraví něco udělat, máme dnes dostupné možnosti.

Doporučení:

  1. Můžeme se stravovat podle svého genetického profilu.
  2. Můžeme se začít hýbat a cvičit. Můžeme pozvolna začít s posilováním. Nemusíme používat žádné nářadí. Já jsem na základě doporučení v programu Bodykey začal cvičit bez nářadí, bez činek, jen jsem k posilování využíval vlastní tělo.
  3. Je potřebná také vytrvalostní fyzická zátěž, stačí procházky.  Začněte chodit do přírody, jezděte na kole.
  4. Určitě je dobré a prospěšné investovat svůj čas i trochu peněz do svého zdraví.
  5. Kromě změny způsobu stravování a pravidelného pohybu je dobré brát kvalitní doplňky stravy. Alespoň hořčík nebo lépe hořčík s vápníkem a vitaminem D, k tomu omega-3 mastné kyseliny a kvalitní přírodní multivitamin-multiminerál.
  6. Pokud chcete vědět přesně, jaké doplňky stravy byste měli brát, nechejte si provést analýzu prvků ve vlasech.

Dělejte něco pro zdraví a zjednodušte si život díky lepšímu zdraví!

orlik@orlikovi.cz

MUDr. Jaroslav Orlík je internista a gastroenterolog, který pomáhá lidem zlepšit jejich zdravotní stav a životní styl, aby se cítili lépe a měli více radosti ze života. Zabývá se analýzou prvků ve vlasech, pomáhá lidem dosáhnout a trvale udržet optimální hmotnost a podniká se zárukou.

Komentáře

    Přidat komentář

    * Nezapomeňte na povinné pole.

    • Píšu články na svůj blog. Chcete dostávat upozornění na nový článek?

    • Kategorie