Proč jsme jako pavouci?

Co mají lidé společného s pavouky a v čem se navzájem odlišujeme? Chci tady zdůraznit jednu společnou vlastnost a jednu odlišnou.

Lidé stejně jako pavouci staví sítě. A na rozdíl od pavouků je nestaví jen sami pro sebe. Každý pavouk staví síť, aby mohl přežít, aby se uživil. A proto buduje síť sám pro sebe. Lidé obvykle budují více sítí a obvykle je budují pro někoho jiného.

Jsme součástí sítí

Co tím mám na mysli? Každý z nás je součástí mnoha sítí a nějaké sítě také sám vytváří. Určitě si uvědomujete, že dnes jsme v síti Facebooku, Youtube, Googlu, telekomunikací, ale jsme také v síti zdravotní pojišťovny nebo banky.

Určitě jsme v síti nebo používáme síť nějakého hypermarketu a dalších obchodů.  Možná máte nějaké členské nebo slevové karty a jste tudíž v síti nějaké organizace či firmy.

Vytváříme sítě

Mnohdy tyto sítě také sami budujeme. Například jsme spokojeni s kadeřníkem nebo lékařem, a proto doporučujeme svým známým tohoto kadeřníka nebo lékaře. A tím budujeme síť kadeřníkovi či lékaři. Děláme to obvykle ze zcela nezištných důvodů a mnohdy si to ani neuvědomujeme.

Spousta z nás však buduje síť aktivně, s plným vědomím a buduje je pro někoho jiného. Znám mnoho lidí, kteří v korporátním světě budují síť pro svého zaměstnavatele, po firmy, které jim nepatří.

Vybudují takto velkou síť zákazníků, spotřebitelů či obchodních partnerů a potom náhle dojde k tomu, že už nejsou zaměstnanci té své firmy. Přijde okamžik, kdy přestanou ve firmě pracovat – buď odejdou za lepším místem, nebo firma skončí, nebo jsou skončeni oni. Firma si však ponechává celou síť, kterou oni vybudovali. Prostě jim síť vezme, přestože tomu věnovali hodiny, dny, měsíce a roky usilovné práce. Najednou o svou síť přijdou.

Myslím, že bychom si měli vzít příklad z pavouků. Pokud to lze, budujme síť sami pro sebe. Je to prospěšnější a efektivnější. Pokud si takto vybudujeme síť sami pro sebe, nikdo nám ji nemůže vzít. Zůstává nám a mnohdy jsme schopni ji odkázat i dalším generacím.

Síťový marketing

Pokud síť budujeme vědomě s cílem mít z toho profit, nazývá se tato činnost síťový marketing. Robert Kiyosaki nazývá síťový marketing byznysem 21. století, protože je to podnikání, které má obrovskou budoucnost.

Mnoho lidí, kteří pracují v korporátním světě, už ve věku kolem 40 let dojdou do stavu vyhoření. Přestává je to naplňovat, bavit nebo si uvědomí, že budují síť pro někoho jiného. Nebo je to pořád baví, ale majitel firmy chce jiné zaměstnance, takže je propustí a síť si ponechá. Přijde velké rozčarování.

V tomto případě a v tomto věku se lidé, kteří pracují v korporátním světě, začínají dívat po něčem jiném. Buď jsou pracovat jako zaměstnanci do úplně jiného oboru, do charity, do školství, nebo začínají uvažovat o svém vlastním podnikání.

Jsem přesvědčen o tom, že nejlepší způsob, jak mohou začít podnikat, je začít budovat svůj síťový marketing. Pokud si člověk vybere dobré zázemí – dobrou firmu s kvalitním školícím systémem, pak nemá žádné investiční riziko a může převzít osvědčený systém.

Podnikání se zárukou

Dokonce můžete začít budovat síťový marketing ještě v době, kdy jste ještě zaměstnanci. Máte ještě příjem ze zaměstnání, ale už můžete začít podnikat.

Nemusíte se starat o výrobu, sklady, nemáte zaměstnance. Na vás je, abyste začali budovat svou vlastní síť.  Můžete tedy dělat to, co už umíte – pracovat a bavit se s lidmi a učit je nakupovat v jiném obchodě.

Já takto podnikám se zárukou už více než 20 let. Podnikám se zárukou a se zázemím firmy Amway. Tato firma funguje již více než 60 let a představuje spolehlivost a velkou jistotu, že máte kvalitní výrobky, máte sklady po celém světě, máte ověřený a fungující způsob, máte jistotu odměn, které si zasloužíte tím, že vytváříte svou síť spotřebitelů.

Učíte lidi nakupovat v tom samém obchodě, ve kterém nakupujete vy.  Další informace najdete zde nebo si o ně napište do chatu na facebooku. Hlavně je třeba si uvědomit, že chcete budovat síť sami pro sebe, protože jenom tak z toho můžete mít dlouhodobý nebo trvalý příjem.

Pokud podnikáte s firmou Amway, jen vy si určujete, čeho chcete dosáhnout. Nemáte ani omezenou velikost sítě, ani omezený příjem. Na vás je, kolik budete investovat času a kolik budete vydělávat. Na vás je, jak velkou síť vybudujete, a jestli chcete budovat síť jen v České republice nebo i v dalších zemích.

Vezměte si příklad z pavouka – budujte raději síť sami pro sebe, než pro firmu, která vás zaměstnává!

 

orlik@orlikovi.cz
MUDr. Jaroslav Orlík je internista a gastroenterolog, který se více než 20 let zabývá analýzou prvků ve vlasech a více než 25 let podniká se zárukou. Pomáhá lidem správně se stravovat, vyrovnávat se se stresem a cíleně brát správné doplňky stravy na základě analýzy prvků ve vlasech. Pomáhá lidem zlepšit jejich zdravotní stav, životní styl a finanční zabezpečení, aby se cítili lépe a měli více radosti ze života.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.