Co mám brát, když cvičím nebo posiluji?

Chodíte cvičit do fitka nebo posilujete ať už doma nebo v posilovně? Běháte, jezdíte na kole nebo vyvíjíte jinou sportovní či fyzickou aktivitu? A už jste slyšeli, že byste měli brát nějaké doplňky stravy?

Samozřejmě. Já vím, že jste o tom slyšeli. Mám spíše na mysli, jestli jste slyšeli o tom, že kromě proteinů či aminokyselin byste měli brát také nějaké stopové prvky, vitaminy a antioxidanty?

Asi jste slyšeli o tom, že byste měli brát nějaké stopové prvky. Většina odborníků v posilovnách nebo fitness centrech doporučuje nějaké doplňky stravy s hořčíkem a některými vitaminy. Otázkou je, jestli jejich doporučení je na základě nějakých obecných znalostí a zkušeností nebo jestli jsou určena konkrétně pro vás na základě nějakého biochemického vyšetření.

Jde například o to, že ne každý člověk by měl brát samotný hořčík, ale někteří lidé potřebují brát hořčík v kombinaci s vápníkem.

Jak se dozvědět, co máte brát?

Vyšetření krve nedá přesné informace, protože hořčík je nitrobuněčný iont, ale pomůže nám analýza prvků ve vlasech. Na základě poměrů mezi prvky ve vlasech můžeme zjistit, co se děje uvnitř buněk, a můžeme tak doporučit konkrétní doplňky stravy.

To znamená, že můžeme na základě výsledků analýzy prvků ve vlasech zjistit, jestli vyšetřená osoba potřebuje samotný hořčík nebo kombinaci hořčíku s vápníkem. Můžeme také doporučit dávku a formu hořčíku nebo hořčíku s vápníkem a vhodnou dobu k podání.

Lidé ztrácí potem železo, ale jen část fyzicky aktivních osob ho potřebuje doplňovat. Je zase otázkou, kdo by ho měl doplňovat, protože nadbytek železa je horší než jeho nedostatek. Nadbytek železa v nás vyvolává tvorbu volných radikálů, které pak jsou příčinou různých chronických onemocnění.

Volné radikály vznikají v těle i jakékoliv fyzické zátěži. To znamená, že bychom měli brát pravidelně i antioxidanty. Měli bychom brát i některé další stopové prvky a vitaminy.

To vše můžeme zjistit na základě analýzy prvků ve vlasech, což je diagnostická metoda, která vám prozradí, které doplňky stravy máte brát zrovna vy, protože každý z nás je biochemickou individualitou.

Jak být dlouhodobě zdravý?

Pokud chcete cvičit zdravě a cvičit tak, abyste si neničili zdraví, potřebujete se chránit. Udělejte si analýzu prvků ve vlasech a berte doplňky stravy na základě tohoto vyšetření.

Pokud se budete řídit doporučeními na základě analýzy prvků ve vlasech, budete zdravější a budete dělat ty správné kroky k tomu, abyste byli zdraví dlouhodobě.

Cvičte pravidelně dál, posilujte a berte ty správné doplňky stravy. Dělejte něco pro zdraví a zjednodušte si život díky lepšímu zdraví.

orlik@orlikovi.cz

MUDr. Jaroslav Orlík je internista a gastroenterolog, který pomáhá lidem zlepšit jejich zdravotní stav a životní styl, aby se cítili lépe a měli více radosti ze života. Zabývá se analýzou prvků ve vlasech, pomáhá lidem dosáhnout a trvale udržet optimální hmotnost a podniká se zárukou.

Komentáře

  • Potřebujete přibrat na váze? 15.01.2018 19:15

    […] muset cvičit – budete muset pravidelně posilovat svaly. Pokud nebudete cvičit a posilovat, nebudou se vám vytvářet svaly. A cílem přibrání na […]

Přidat komentář

* Nezapomeňte na povinné pole.

  • Píšu články na svůj blog. Chcete dostávat upozornění na nový článek?

  • Kategorie