Léčebná představivost.

V 90. letech minulého století mě zaujala kniha Moc a biologie víry v uzdravení (autoři dr. Herbert Benson a Marg Starková). V té době už u nás mohly být vydávány knihy o psychologickém ovlivňování našeho podvědomí a o tom, jak víra v uzdravení může výrazně působit na naše zdraví.

V knize jsou zmiňovány i starší studie ze 60. let, které na souborech desetitisíců osob bylo prokázáno, že lidé, kteří podporovali svou léčbu (a to i u onkologicky nemocných) svým pozitivním myšlením, pozitivním ovlivňováním svého zdravotního stavu léčebnou představivostí, meditací či modlitbou a velmi silně věřili v to, že se uzdraví, dosahovali lepších a rychlejších výsledků v léčbě své nemoci i většího procenta pětiletého přežívání u onkologicky nemocných.

Na svých konzultacích k analýze prvků ve vlasech se snažím své klienty naučit metodu klidové relaxace, která se nazývá léčebná představivost. Používáním této metody můžeme ovlivňovat své podvědomí, vytvářet ve své mysli nové programy a posilovat svou víru v uzdravení.

Léčebná představivost – postup:

  1. Najděte si hudbu, která vám je příjemná, má pomalé tempo a je instrumentální (není zpívaná). Může to být relaxační, meditační či jakákoliv jiná hudba, jenom musí splňovat výše uvedené podmínky.
  2. Tuto hudbu si pustíte, když jste sami v místnosti (nebo v případě nouze do sluchátek), lehnete si na záda na rovnou podložku (nebo do pohodlného relaxačního křesla s nohama nahoře), povolíte svaly, zavřete oči a posloucháte hudbu.
  3. Se zavřenýma očima si představíte sami sebe někde v přírodě, kde se vám líbilo a kde jste se cítili dobře. Je úplně jedno, jestli to bude u moře nebo na horách, v lese nebo u řeky…, jenom to musí být místo, kde jste se cítili dobře.
  4. Budete si představovat, že se touto krajinou procházíte a navodíte si pocit: „Teď jsem spokojený, šťastný a zdravý“ nebo „Teď jsem spokojená, šťastná a zdravá.“
  5. Tuto léčebnou představivost provádějte každý den 10-20 minut v době, kterou si vyberete. Je jednou, jestli to bude po obědě, po večeři nebo po snídani, po probuzení, před spaním nebo po příchodu z práce domů, ale když budete relaxovat s léčebnou představivostí pokaždé ve stejnou dobu, rychleji si vytvoříte zvyk, rychleji se to naučíte a budete efektivnější.

Jak a proč funguje léčebná představivost?

  • Podobnost mezi mozkem a počítačem:

  1. Náš mozek funguje na podobných principech jako počítač. Počítač funguje na základě programů a náš mozek pracuje na základě programů. V našem mozku máme desítky tisíc různých programů. Na všechno, co děláme správně a rychle, máme program. Jestliže si děláte poznámky, nepřemýšlíte, jak se napíše „a“ nebo „B“, protože máte vytvořený program. Když jíte příborem, nepřemýšlíte, jak strčit vidličku do úst, protože máte vytvořený program. Jedete na kole a nepřemýšlíte, jak máte šlapat, protože máte vytvořený program. Pokud máme vytvořený program, děláme tu konkrétní činnost výrazně lépe než v době, kdy jsme program tvořili nebo jsme ho neměli vytvořený.
  2. Jestliže počítač má špatný program, dává špatné výsledky. Není to chyba počítače, je to chyba programu. Jestliže mozek má špatný program, dává špatné výsledky. Není to chyba mozku, je to chyba programu.
  • 2 rozdíly mezi mozkem a počítačem:

  1. Mozek nemá kouzelné tlačítko, kterým by se dal vypnout.
  2. Jestliže počítač má špatný program, jsme schopni ho odinstalovat. Jestliže mozek má špatný program, zůstává v mozku. Jediná možnost, jak můžeme přinutit elektrické signály v našem mozku, aby běhaly po jiné dráze než po dráze špatného programu, je ta, že vložíme do podvědomí program, který bude silnější než ten špatný.
  • Dobrý program vkládáme na základě 2 zkušeností:

  1. Lépe si pamatujeme obrazy než slova.
  2. To, co si dobře pamatujeme, je spojenou s nějakým pocitem, s nějakou emocí. To, co si pamatujeme z dětství, je spojeno s nějakým pozitivním pocitem nebo silným negativním pocitem. To, co bylo emočně ploché, si nepamatujeme
  • Vkládání silného programu:

  1. Proto při vkládání silného programu ho potřebujeme vidět – a to je ta krajina, ve které jste si cítili dobře.
  2. A tato krajina vám pomůže navodit ten silný pozitivní pocit „Jsem spokojený, šťastný a zdravý“ nebo „Jsem spokojená, šťastná a zdravá.“
  3. Program „Jsem spokojený, šťastný a zdravý“ nebo „Jsem spokojená, šťastná a zdravá.“  si potřebujete vkládat do svého podvědomí měsíce a roky. Je to proto, že program, který se nepoužívá, úplně v mozku vyhasne nejdříve za 5 let. Program si potřebujeme do podvědomí vložit, on se vytvoří za 21-31 dnů, ale další měsíce a roky si ho potřebujeme upevňovat.

Naučte se léčebnou představivost, praktikujte ji a zjednodušte si život díky lepšímu zdraví.

orlik@orlikovi.cz

MUDr. Jaroslav Orlík je internista a gastroenterolog, který pomáhá lidem zlepšit jejich zdravotní stav a životní styl, aby se cítili lépe a měli více radosti ze života. Zabývá se analýzou prvků ve vlasech, pomáhá lidem dosáhnout a trvale udržet optimální hmotnost a podniká se zárukou.

Komentáře

  • Jak se vyrovnávat se stresem v podnikání? 01.02.2018 23:01

    […] se naučit vyrovnávat se se stresem, v první řadě se potřebujeme naučit rozkládat stresové hormony. To se děje v procesu, […]

Přidat komentář

* Nezapomeňte na povinné pole.

  • Píšu články na svůj blog. Chcete dostávat upozornění na nový článek?

  • Kategorie