Jaký máte názor?

Zajímáte se o názory nebo dáváte přednost faktům, pokud potřebujete zjistit, jak to s tou určitou věcí je?

Ne každý názor je podložený fakty, ne každý názor je stejně důležitý a má stejnou hodnotu.

1. příklad – koronavirová pandemie

Příkladně se to projevilo v počátcích koronavirové pandemie, kdy každý potřeboval projevit svůj názor. Mnozí politici a dokonce mnozí lékaři se veřejně vyjadřovali k problematice koronaviru, jeho šíření a nemoci, aniž by znali fakta a měli své názory podložené fakty.

Proto každá země na epidemii reagovala úplně jinak – v souladu s názory některých svých politiků. A tak se také mohlo stát, že spousta politiků, ale také lékařů, svoje názory měnila. Někdy některé osoby měly každý den jiný názor.

Proto je důležité podívat se na fakta.

2. příklad – doplňky stravy

Mě se často lidé ptají, jaký mám názor na určitý doplněk stravy.

Já jim odpovídám, že nemám kvalifikaci biochemika, ani nemám doma biochemickou laboratoř, abych mohl hodnotit kvalitu doplňků stravy. Nemůžu tedy srovnávat a hodnotit jednotlivé doplňky stravy.

Můj názor nemá v tomto případě žádnou hodnotu, protože nemám svůj názor podložený konkrétními fakty a důkazy.

Své názory prezentuji ve svých videích a ve svých článcích na blogu. Dávám přednost a používám kvalitní přírodní doplňky stravy.

Používám a doporučuji doplňky stravy Nutrilite, protože mám informace, jak a z čeho je firma vyrábí, vím, kde pěstuje rostliny, ze kterých je vyrábí. Také vím, že firma Nutrilite má své výrobky testovány svými, státními a nezávislými laboratořemi a že je testována každá šarže každého doplňku stravy.

Znám fakta, a protože jsou výrobky firmy Nutrilite vysoce hodnoceny, můžu je doporučovat. Nemůžu se však vyjadřovat ke kvalitě jiných doplňků stravy a nemůžu hodnotit jiné doplňky stravy, protože neznám všechna fakta. Nemůžu je tedy srovnávat.

3. příklad – síťový marketing

Když jsem začínal podnikat se zárukou, byl jsem zásoben názory spousty lidí na síťový marketing, bez ohledu na to, že tito lidé neznali žádná fakta o síťovém marketingu.

Nevěděli nic o tom, že síťový marketing je obrovské, rychle rostoucí odvětví podnikání, ve kterém působí mnoho úspěšných lidí.

Mnoho úspěšných podnikatelů doporučuje síťový marketing jako nejlepší podnikatelskou příležitost pro většinu lidí. Patří k nim například Warren Buffett, Bill Gates nebo Robert Kiyosaki, který o síťovém marketingu napsal knihu Byznys pro 21. století.

Důležité:

  1. Pokud vám někdo radí, podívejte se na to, jestli je to jeho názor nebo jestli zná fakta.
  2. Podívejte se, jestli dotyčný je zkušený a úspěšný v oblasti, ve které vám chce radit, a jestli má své názory podložené fakty.
  3. Pokud se budete o něco zajímat nebo vám bude někdo něco doporučovat, podívejte se na to, kdo vám to doporučuje a jestli to, co vám říká, jsou názory nebo fakta.

orlik@orlikovi.cz
MUDr. Jaroslav Orlík je internista a gastroenterolog, který pomáhá lidem zlepšit jejich zdravotní stav a životní styl, aby se cítili lépe a měli více radosti ze života. Zabývá se analýzou prvků ve vlasech, pomáhá lidem dosáhnout a trvale udržet optimální hmotnost a podniká se zárukou.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.