Proč zrovna já?

Tuhle otázku jste si možná někdy kladli a poměrně často mi ji kladou pacienti v ordinaci. Proč zrovna mě to postihlo? Proč zrovna já? Někdy je na tuto otázku těžké odpovědět a někdy je odpověď jednoduchá záležitost.

V některém z mých minulých článků jsem zmínil, že za náš zdravotní stav může genetika maximálně z 20 %. (Nemám teď na mysli výjimečné stavy vrozených chorob, kde vliv genetiky je až 100 %). Ten zbytek jsme si vytvořili svým životním stylem, způsobem stravování, životním a pracovním prostředím… To vše má vliv na náš zdravotní stav.

Dobrá a špatná zpráva

Je důležité si uvědomit, že za nejméně 50 % toho, jak vypadá náš zdravotní stav, si můžeme sami. To je dobrá a špatná zpráva současně.

Špatná zpráva proto, že to bolí, že to není příjemné, když si člověk uvědomí, že tam, kde dnes je, se dostal téměř úplně sám.

Na druhou stranu je to dobrá zpráva, protože pokud jsem si to zavinili sami, můžeme také sami stav napravit. Což znamená, že můžeme změnit náš zdravotní stav či životní situaci. Takže je dobré, že si za naše zdraví můžeme sami.

Jak zlepšit zdravotní stav?

K tomu, abychom mohli změnit náš zdravotní stav, potřebujeme podniknout patřičné kroky.

  1. V první řadě si potřebujeme nejdříve opravdu uvědomit a připustit, že za náš současný zdravotní stav jsme nejméně z 50 % odpovědní my sami.
  2. Následně si potřebujeme odpustit. Odpustit sám sobě, že jsme něco zanedbali nebo jsme dělali jinak, než se mělo dělat správně. A odpustit si jednou provždy, trvale.
  3. V další řadě bychom měli pocítit vděčnost za náš současný zdravotní stav a za to, že ho můžeme zlepšit. Možná si říkáte: „Můj zdravotní stav je špatný, jsem nemocný, za co můžu být vděčný?“  Jestliže čtete tento článek, můžete být věční za svůj zrak, za svůj počítač či telefon, za to, že umíte číst. Můžete být vděční za svého partnera, za to, že máte rodiče nebo jste vychovali děti…Můžete být ve svém životě vděční za spoustu věcí a tuto vděčnost potřebujete procítit.
  4. Pravděpodobně se budete muset začít trochu jinak stravovat, nejlépe podle svého metabolického typu.
  5. Měli byste se podívat, jestli máte optimální hmotnost nebo nadváhu nebo jste obézní. Pokud máte nadváhu nebo jste obézní, potřebujete zhubnout, potřebujete dosáhnout své optimální hmotnosti nebo se jí alespoň přiblížit.
  6. Potřebujete se naučit vyrovnávat se stresem, naučit se správně relaxovat. K tomu patří také pohyb. Roky přibývají každému z nás a s každým dalším rokem našeho života je pohyb důležitější.
  7. Možná budete potřebovat začít brát nějaké doplňky stravy. V tom případě je ideální provedení analýzy prvků ve vlasech, abyste mohli přesně zjistit, jaké doplňky stravy máte brát.

Ke každému z těchto kroků si můžete přečíst samostatný článek na mém blogu nebo shlédnout video na mém Youtube-kanále.

Udělejte první krok

To nejdůležitější je však začít. Uvědomit si, že zdraví je pro vás prioritou a že chcete pro vaše zdraví něco udělat. Jestliže budete chtít něco udělat pro své zdraví, pak můžete podniknout patřičné kroky. Pokud budete chtít, rád vám pomůžu.

orlik@orlikovi.cz
MUDr. Jaroslav Orlík je internista a gastroenterolog, který pomáhá lidem zlepšit jejich zdravotní stav a životní styl, aby se cítili lépe a měli více radosti ze života. Zabývá se analýzou prvků ve vlasech, pomáhá lidem dosáhnout a trvale udržet optimální hmotnost a podniká se zárukou.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

  • Přihlaste se k odběru novinek

    Píšu články na svůj blog. Chcete dostávat zajímavé informace o zdraví, kráse a zdravém životním stylu? Vaše osobní údaje (email a jméno) budu zpracovávat pouze za účelem zasílání novinek (newsletterů) se zajímavým obsahem z oblasti zdraví a zdravého životního stylu v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním newsletterů a zpracováním osobních údajů můžete kdykoliv odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každém zaslaném emailu.

  • Kategorie